החל הדיון במליאה בחוק בן גביר: "הצע"ח היסטורית"

    איתי גדסי No Comments on החל הדיון במליאה בחוק בן גביר: "הצע"ח היסטורית"

    ח"כ בן גביר בפתח הדיון בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה: "התיקון שאנחנו מביאים וברכה לדמוקרטיה, אבל אתכם הדמוקרטיה לא מעניינת כי אף פעם לא הייתם דמוקרטים. רק במדינות משטרה המפכ"ל עובד ברשות עצמו"

    צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת החלה לפני זמן קצר את הדיון בקריאה הראשונה בהצעת החוק להרחבת סמכויות השר לביטחון פנים.

    ח"כ איתמר בן גביר הציג את ההצעה בפתח הדיון ואמר: "ההצעה הזו היא הצעה היסטורית שבאה לתקן פקודה מנדטורית מ-1926, ואחרי שהתיקון הגדול והמהותי של הפקודה הייתה ב-1970. ההצעה שלנו באה להציב את ישראל לצד מדינות דמוקרטיות רבות בעולם כולו. בכל הדמוקרטיות בעולם השר הממונה על המשטרה, הוא זה שקובע את המדיניות. השר מתווה את הדרך, השר הוא זה שלוקח אחריות, ומי שבא לקחת אחריות צריך גם לקבל את הסמכות.

    "התיקון שאנחנו מביאים וברכה לדמוקרטיה, אבל אתכם הדמוקרטיה לא מעניינת כי אף פעם לא הייתם דמוקרטים. אתם אנשים חשוכים, לא ליברליים שלא מסוגלים לקבל דעות שונות, לא מתכתבים עם שיטת המשטר הדמוקרטית.

    "אני הייתי בהלם שהיועצת המשפטית התנגדה לזה שאנחנו נכתוב שהמפכ"ל כפוף לממשלה. למי המפכ"ל כפוף? ליועצת המשפטית? לפרקליטות? רק במדינות משטרה המפכ"ל עובד ברשות עצמו או שהוא לא כפוף .למה אתם כל כך מתנגדים? אתם יודעים שבעזרת השם הממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין מלא מלא. אתם יודעים היטב שאנחנו באים להביא מדיניות אחרת. אם זה לא היה איתמר בן גביר אלא עומר בר לב שהיה מביא את ההצעה הזו, הייתם מוחאים לו כפיים".

    ח"כ מיקי לוי הגיב: "במקום להביא את ההצעה בדרך המלך, במקום להקים ממשלה ולאחר מכן להביא את החוקים האלה. מן הראוי שגם החוק הזה היה מגיע אחרי שהשר היה מתמנה, לומד את עבודתו. העיסוק הזה הוא איננו ראוי, זהו בליץ בלתי הגיוני, בלתי סביר, 4 חוקים מהותיים, שינוי משטרי, חלקם עוסקים בשינוי חוקי יסוד. אבל הכל נובע מפחד".

    מדיה: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'



    0 תגובות